Home
Ons aanbod
Opdrachtgevers
Geef opdracht
Bedrijf & contact
Zo kan het ook
Tarieven
Gratis

MailPerfect schrijft tekst die werkt

GRATIS >> 10 DM-TIPS

1. Leer van non-respondenten
Als 10% van de ontvangers van uw mailing een aankoop doet, bent u misschien tevreden. Maar 90% koopt dan nog niet! Bel eens een paar mensen uit die groep. U staat versteld van wat u ervan leert. Gebruik die kennis voor uw volgende mailing.

2. Let op het gewicht
Bij het ontwikkelen van uw mailing is het verstandig een dummy te maken en deze te wegen. Eťn gram te zwaar kan uw porto aanzienlijk duurder maken! Dat lost u op door bijvoorbeeld iets lichter papier te gebruiken, of een strookje van het papier te laten snijden.

3. Niet altijd port betaald
Een port betaald antwoordmogelijkheid verhoogt de respons. Absoluut. Toch is het effect in zakelijke mail minder, zeker wanneer uw doelgroep uit grotere bedrijven bestaat. De lezer betaalt immers de postzegel niet zelf, dit doet het bedrijf waar uw lezer voor werkt. Overweeg eens een postbusadres te vermelden in plaats van een antwoordnummer. Het kan u veel geld besparen.

4. Gebruik een vensterenvelop
Het is bewezen: vensterenveloppen worden eerder geopend dan enveloppen met een sticker of een geprint adres. De reden hiervoor is dat ze persoonlijker overkomen.

5. Gebruik 'u' en niet 'wij'
Direct Mail is een dialoog op papier tussen u en uw doelgroep. Direct Mail is ook: denken vanuit de klant. Gebruik dus veel het woord 'u' en minder het woord 'wij' of afgeleiden daarvan in uw brief.

6. Handtekening
Sluit uw mailingbrief af met uw naam en een duidelijk leesbare handtekening. Dan bevestigt u aan de lezer dat u daadwerkelijk de brief heeft geschreven. Zonodig gebruikt u een handtekening die u normaal niet gebruikt, u tekent immers geen juridisch document. In de wereld van Direct Mail werken details respons verhogend: een handtekening in blauw werkt het best!

7. Schreefletter of niet?
Er is veel discussie over het gebruik van schreefletters en schreefloze letters. Een voorbeeld van een schreefletter is times, een schreefloze letter is bijvoorbeeld arial. Een 'schreef' is het 'haakje' op de letter. Uw keuze is bepalend voor de leesbaarheid van een tekst. Standaard kunt u aanhouden dat in brieven een schreefletter het makkelijkst leest en op een website een schreefloze letter. Heeft u echter een korte brief, waarin u veel witruimte kunt aanhouden, dan is meestal een schreefloze letter ook prima te gebruiken.

8. Gebruik testimonials
U kunt wel zeggen dat u goed bent, maar als een ander het zegt is het geloofwaardiger. Gebruik daarom als het even kan positieve reacties van uw klanten in uw DM-uitingen.

9. Creatief met mate
U kunt de duurste en mooiste full colour brochures sturen met handgeschreven brieven in 8-hoekige enveloppen met gouden randjes in foliedruk. The sky (of uw portemonnee) is the limit. Maar hou altijd voor ogen dat u aansluiting bij uw doelgroep moet vinden. En dat uw boodschap logisch en duidelijk moet zijn. Een simpele brief kan vaak effectiever zijn. Creativiteit is dan ook geen doel op zich, het is een middel om uw doel (respons of omzet) te bereiken.

10. Bespaar op porto
U kunt op porto besparen door gebruik te maken van een KIX-code. Voor antwoordkaarten bestaat de FIM-code. Dit zijn streepjescodes, die het voor TPG makkelijker maken uw post te verwerken. U krijgt er daarom korting voor. Ook voor 48-uurs post in plaats van 24-uurs post, of bepaalde hoeveelheden brieven, kunt u korting krijgen.

Meer tips?
Als u meer DM-tips wilt ontvangen, meldt u zich aan voor de gratis e-nieuwsbrief van MailPerfect. U ontvangt dan direct 10 extra tips in uw mailbox. Om u aan te melden klikt u hier. U kunt ons natuurlijk ook uw tekst eens laten verbeteren. Of laten schrijven. Dan worden alle tips direct toegepast! Voor meer informatie klikt u hier.




Stuur deze pagina naar een bekende:



MailPerfect schrijft tekst die werkt
MailPerfect | George Gershwinstraat 32 | 1544 NE | Zaandijk
Tel. (06) 216 90 517 | Fax (087) 784 89 50 | E-mail info@mailperfect.nl